
در ساخت لوله های ترمز ،به دلیل اینکه در جاهای مختلف خودرو باید انتقال پیدا کنند و در بعضی نقاط باید خم شوند از آلیاژ فولاد کم کربن که به صورت دولایه ساخته شده بکار رفته تا هم انعطاف پذیری بالا داشته باشند و هم در برابر فشار روغن در داخل مسیر مقاوم باشند .
فشار روغن در لوله های ترمز بستگی به فشار پمپ ، بوستر و مقدار فشار پدال ترمز در زمان ترمز گیری دارد که حدوداً بین ۲۵ تا ۳۰ بار فشار می باشد .که به این معنی است که لوله های ترمز باید بیشتر از ۳۰ بار مقاوم باشند تا دچار مشکل نشود .

به همین دلیل جنس لوله های ترمز را از آلیاژ قوی و مقاوم میسازند .و همچنین در مقابل اکسید شدن نیز مقاوم باشند تا دچار فرسایش و زنگ زدگی نشوند.
